BodyGames és Capoeira edzésekre járó tanítványaink részt vehetnek az EXTRA edzéseken (a mindenféle kedvezményekkel bolondított, szövevényesen izgalmas bérletkonstrukcióknak köszönhetően akár ingyenesen 🙂 ). Az extra edzéseken lehetőségünk nyílik fókuszáltan több időt fordítani egy adott gyakorlattípusra, ezért mindenképpen érdemes beilleszteni őket az ember órarendjébe. 🙂

BALANCE

Itt van minden, ami egyensúlyi elem! Mindenkinél azon van a fókusz, ami a legjobban érdekli, ami a fizikumának legmegfelelőbb és ami motiválja annyira, hogy rászánja az idejét. 🙂
A szükséges előkészítő feladatok és különböző progressziós lépcsők mellett a következő statikus és dinamikus gyakorlatokból választhatsz a teljesség igénye nélkül:
Elbow leverek, QDR/side elbow leverek, varjúk, air baby-k, alkarállás, fejenállás, kézenállás fajták alapoktól a presseken át akár egészen az egyensúlyozás "szent grál"-jáig, az egykezes kézenállásokig!

LIFT

Lift extra edzésünkön a mindenféle kettlebelles és barbelles súlyzós technikákon van a fókusz. A megfelelően megalapozott izomerő és mobilitás megteremtik a gyakorlatok szabályos kivitelezésének lehetőségét a helyes kiinduló pozícióktól az egyéni anatómiai és biomechanikai sajtosságok által meghatározott súlyzóvezetésekig és gyakorlattípus választásig, a választékosan berendezett terem, az egyéni edzéstervezés és ellenőrzött ismétlések pedig lehetővé teszik tanítványaink számára a sérülésmentes, gyors és folyamatos fejlődést az akár dupla vagy tripla testsúlynak megfelelő vasak mozgatásáig.

STRETCHING

Amellett, hogy minden edzést egy rövid (7 gyakorlatból álló) nyújtásblokkal zárunk, nagyon fontosnak tartottunk beépíteni az órarendbe egy kb 60 perc körüli, különösebb erőltetést vagy passzív nyújtásokat teljesen nélkülöző nyújtósort, amelyet már heti 1 alkalommal elvégezve biztonságos, egyenletes és látványos fejlődésre számíthatunk! Fókuszban az elülső és hátsó lánc valamint a terpeszes mobilitás egyensúlyának megteremtése, a gerinc és a felső végtag egészséges mozgástartományainak megszerzése és megtartása. Ehhez a saját magunk által kikísérletezett nyújtósorhoz ötvöztük:  a Gymnastic Bodies nyújtásprotokolljait,  többfajta contract-relax technikával, loaded stretching-el, dinamikus gyakorlatokkal és Emmett Louis 3 rétegű megközelítésével, hogy olyan használható, aktív mozgástartományt építhessünk, amelynek eredménye tartósan, hosszú távon megmarad.

FLY

Fly edzéseinken az úgynevezett "Soft Acrobatics" típusú akrobatikákkal foglalkozunk, ezek élethosszig gyakorolhatók úgy, hogy nem rombolják, hanem építik a testet és alapvető fontosságú tulajdonságokat fejlesztenek:
- robbanékony erőkifejtés és kioldás-lazítás összhangját
- az izmok plyometrikus működését
- a test helyzetérzékelését a térben külböző tengelyek körüli forgás közben
- a gyors mozgáskoordinációt
- az esések tompításának, az erők elvezetésének a képességét.

Mivel az összes látványsportágban az ilyen mozdulatokból való hibás leérkezések okozzák a legtöbb sérülést (akut és hosszú távon kialakuló ízületi elváltozások, fáradásos törések, ín- és izomszakadások stb.), ezért az akrobatikus elemek tanulása előtt a legfontosabb a megfelelő alapozás, erre mi külön hangsúlyt fektetünk!

A tornász akrobatikákhoz a Boda Sándor cirkuszművész és akrobatika tanártól elsajátított módszereket használjuk és építjük tovább sokak hozzájárulásával (Marcelo Cacique, Felipe Salas, Yuri Marmentstein, Tom Weksler stb), 14 év gyerek és felnőtt tanítványokkal szerzett tapasztalataink alapján.

ABILITY

Ezt a CSAK ONLINE elérhető, kiscsoportos edzést kifejezetten azzal a céllal hoztuk létre, hogy a régi sérülésekkel, mozgásszegény életvitelből fakadó gémberedésekkel vagy (akár gyerekkor óta) rögzült mozgásminta hibákkal rendelkező tanítványainknak lehetőségük legyen mihamarabb megszerezni a BG és AN edzéseken alkalmazott testhelyzetek és mozdulatok megfelelő végrehajtásához szükséges alapképességeket: végtag és törzs stabilitás, ízületi mozgásterjedelem, mozgáskoordináció, izomaktiváció és izomerő stb.