Mi az a BodyGames? Célunk az életünk gazdagabbá tétele a lehető legnagyobb mértékű mozgásszabadság kifejlesztésén és megélésén keresztül. Egy közösségben, amit ez a közös cél hozott össze.

Mi NEM a BodyGames? Nem edzés. Nem rehabilitáció. Nem szolgáltatás. Nem vállalkozás. Nem óvoda. 🙂 Nem wellness. 😀 Persze mindezt csináljuk, de ennek nincs köze a BG identitásához.

A korábban kitett Ido Portal-os terem post-ja szépen rezonál azzal, amit gondolunk:

Oktatási intézmény vagyunk. (We are an educational facility.)

MINDIG olyasmin dolgozunk, amiben NEM vagyunk jók. A nem sexy dolgokon. (Working on the things we are NOT good at. The unsexy things.)

Amiket szeretnénk

  • Kézműves hozzáállás (Craftsmanship, nincs rá jobb fordításom)
  • Önuralom/önismeret (Self mastery)
  • Saját magunk felfedezése (Self discovery)

A médium, amivel foglalkozunk a mozgás, főleg azért, mert az emberi élet minden része azzal jár vagy abból következik.

A mozgás következő aspektusain dolgozunk, a teljesség igénye nélkül (abban a sorrendben ahogy eszembe jut, átfedések vannak):

  1. Koordináció
  2. Mobilitás – Stabilitás
  3. Erő
  4. Munkakapacitás
  5. Elaszticitás
  6. Sérülési kockázat és ártalom csökkentése
  7. Ritmus
  8. Objektum manipuláció (zsonglőrködéstől a súlyemelésig)
  9. Kommunikáció a különféle környezetekkel (talajmunka, parkour, brachiálás, úszás!, stb)
  10. Lépéstechnikák (mozgás a térben)
  11. Gerinc szegmentáció
  12. Torzó szeparáció
  13. Robbanékonyság
  14. Plyometrikus mozgások
  15. Egyensúly
  16. Mozgás kalkuláció/tervezés
  17. Mozgásminőség (quality of movement, water quality, reduce effort…)
  18. Kétoldalúság/kétkezesség
  19. Feszítés/kioldás
  20. Mozgás/mozdulatlanság
  21. Szomatikus gyakorlás (légzőgyakorlatok, stb.)
  22. Harci aspektusok
  23. Reakcióidő
  24. Szem fókusz, szem – kéz koordináció
  25. Figyelem fókuszálás
  26. Akrobatika
  27. Pozitív és negatív taxisos (és vegyes) interperszonális játékok

Közben szükségszerűen kapcsolódnak a nem annyira mozgásos, de fontos dolgok-eszközök (ugyancsak a teljesség igénye nélkül):

  1. Táplálkozás
  2. Stresszkezelés
  3. Életszervezés
  4. Mentális modellek
  5. Tanulási folyamatok és módszertanok
  6. Információátadás és feldolgozás
  7. Információ szűrés
  8. Közösség

Szerintem látható, hogy nem nagyon leírható a dolog a szokványos edzés-tanulás-mittudoménmi dobozokkal, illetve hibázik az is, aki egy-egy kiragadott elemet remél fejleszteni a nagy egész helyett.

A végére annyi még elfér, hogy mindezekben a cél az autonómia lenne, de a kezdő mezőről odáig sokat kell tanulni. Nem elég a feladatokban fejlődni,  magatokévá kell tenni a gondolkodásmódot, meg kell tanulni a protokollokat és ki kell alakítani a mindehhez szükséges alapvető feltételeket (bizalom, kommunikáció, együttműködés).